Κυριακή, 25 Ιανουαρίου 2015

La France, c'est... Η Γαλλία, είναι...



Le Stade de France


Το εθνικό στάδιο της Γαλλίας βρίσκεται βόρεια του Παρισιού, στο προάστιο Saint-Denis, και έχει χωρητικότητα 81.338 θέσεων. Κόστισε 364 εκατομμύρια ευρώ. Χρησιμοποιείται κυρίως από την Εθνική Γαλλίας  και την γαλλική ομάδα ένωσης ράγκμπι για διεθνείς αγώνες.



Εγκαινιάστηκε στις 28 Ιανουαρίου 1998, από τον Jacques Chirac, πρόεδρο της Δημοκρατίας, με ένα φιλικό αγώνα μεταξύ Γαλλίας και Ισπανίας. Ο Zidane είναι ο πρώτος ποδοσφαιριστής που σημείωσε ένα γκολ, ενάντια στην Ισπανία. 
Το στάδιο μπορεί επίσης να φιλοξενήσει, εκτός από ποδοσφαιρικούς αγώνες, αγώνες ράγκμπι, στίβου, αυτοκινητιστικούς, καθώς και συναυλίες, υπερθεάματα και διάφορες άλλες ψυχαγωγικές εκδηλώσεις.   





*****



La baguette


Η  μπαγκέτα είναι μια ποικιλία γαλλικού ψωμιού αναγνωρίσιμο από το μακρόστενο σχήμα του. Αυτό το σχήμα ψωμιού ήταν ήδη αντιπροσωπευτικό  της Γαλλίας, πριν την εφεύρεση της μπαγκέτας, όταν τα μακρόστενα ψωμιά εξέπλητταν τους επισκέπτες. Η μπαγκέτα είναι επίσης τυπικό ψωμί της Αλγερίας, Τυνησίας και Μαρόκου. Η κόρα της είναι τραγανή και ροδαλή ενώ η ψίχα είναι λευκή και μαλακή. Το ψωμί ξαναπαίρνει το σχήμα του αν το πιέσουμε, και αυτό είναι κριτήριο καλής ποιότητας. Οι μπαγκέτες των μαέστρων αλλά και τα ραβδιά των μάγων ήταν αυτά που έδωσαν το όνομά τους στο αγαπημένο γαλλικό ψωμί.



Στον κόσμο, η μπαγκέτα είναι από τα τυπικά σύμβολα της Γαλλίας και ιδιαιτέρως του Παρισιού. Το ίδιο με το κρασί, το τυρί και τον μπερέ, έχει γίνει σύμβολο ενώ υπάρχουν και άλλες ποικιλίες ψωμιού στη Γαλλία και παρ' όλο που η μπαγκέτα βρίσκεται σήμερα σε πολλές χώρες του κόσμου. Η παράδοση θέλει τους Γάλλους να κρατούν τις μπαγκέτες κάτω από την μασχάλη τους και μάλιστα χωρίς να τις έχουν πρώτα συσκευάσει. Η νέα γενιά όπως είναι λογικό κάτι τέτοιο το αρνείται κατηγορηματικά, ωστόσο αν τύχει και δείτε την συγκεκριμένη εικόνα μην ξαφνιαστείτε.
Οι Γάλλοι εντάσσουν τον συγκεκριμένο τύπο ψωμιού πάντα στο πρωινό τους. Την ανοίγουν στην μέση, προσθέτουν βούτυρο και μαρμελάδα, την συνδυάζουν με κρουασάν, με χυμούς, με καφέ, με τσάι κλπ...







Πώς μπορείτε να ξέρετε αν η μπαγκέτα σας είναι τέλεια; Μυρίστε την! Είναι σχεδόν επιβεβλημένο το να μυρίσει κανείς την μπαγκέτα του πριν την αγοράσει καθώς επίσης και να κόψει ένα κομμάτι με το χέρι του και να το δοκιμάσει. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στα αρώματα καραμέλας που αναδίδει η κόρα και σε αυτά του γάλακτος που βγαίνουν από το εσωτερικό της. Μην μπερδευτείτε όμως... κανένα από τα δύο αυτά συστατικά δεν έχει χρησιμοποιηθεί για να φτιαχτεί.




Tartines: Ουσιαστικά πρόκειται για τις γνωστές μπρουσκέτες τις οποίες οι Γάλλοι αγαπούν να απολαμβάνουν όλη τη διάρκεια της ημέρας. Στο πρωινό τους με βούτυρο και μαρμελάδα, στο μεσημεριανό τους με λαχανικά, τυριά και αλλαντικά, στο απεριτίφ τους πριν το βραδινό.




*****


Le TGV

Le Train à Grande Vitesse
Το Τραίνο Υψηλών Ταχυτήτων




Το τρένο υψηλής ταχύτητας είναι ηλεκτροκίνητο και αναπτύσσει ταχύτητα μέχρι 320 χλμ σε ειδικές γραμμές μεγάλης ταχύτητας. Έφτασε μέχρι τα  574,8 κατά τη διάρκεια ενός παγκόσμιου ρεκόρ ταχύτητας το 2007. Τέθηκε σε κυκλοφορία για πρώτη φορά το 1981 με συνέπεια τη δημιουργία ενός δικτύου καινούργιων γραμμών ταχείας κυκλοφορίας 2.037 χιλιομέτρων το Δεκέμβριο του 2011 στη Γαλλία, το τέταρτο στον κόσμο μετά από αυτό της Κίνας, της Ιαπωνίας και της Ισπανίας. 




Το TGV είναι κυρίως επιβατικός συρμός. Η μέγιστη ταχύτητά του, σχεδόν ίση με αυτή των πρωτοτύπων μαγνητικά αιωρούμενων τραίνων (Maglev), επιτυγχάνεται μέσω ειδικών γραμμών μεγάλων ταχυτήτων, χωρίς απότομες καμπύλες, με ηλεκτρικούς κινητήρες μεγάλης ισχύος, χαμηλό βάρος ανά άξονα, αρθρωτά βαγόνια και σηματοδοσία εντός της καμπίνας του μηχανοδηγού (που εξαλείφει την ανάγκη να βλέπει ο οδηγός τα σήματα στις γραμμές όταν το τραίνο κινείται με μεγάλες ταχύτητες).  

Η επιτυχία της πρώτης γραμμής οδήγησε σε επέκταση του δικτύου, με νέες γραμμές προς τα Νότια, Δυτικά και Βορειοανατολικά της χώρας. Επιθυμώντας να επαναλάβουν την επιτυχία του Ιαπωνικού δικτύου, χώρες όπως το Βέλγιο, η Ιταλία η Ισπανία και η Γερμανία δημιούργησαν τις δικές τους ταχείες σιδηροδρομικές γραμμές. Τα TGV συνδέουν την Ελβετία, μέσω του γαλλικού δικτύου, με το Βέλγιο και τη Γερμανία, και την Ολλανδία μέσω του δικτύου Thalys, ενώ το δίκτυο Eurostar ενώνει την Γαλλία και το Βέλγιο με το Ηνωμένο Βασίλειο. Αρκετές γραμμές σχεδιάζονται, συμπεριλαμβανομένων και επεκτάσεων εντός της Γαλλίας και των περιμετρικών χωρών. 
Το TGV είναι σήμα κατατεθέν της SNCF.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου